Přines do třídy příležitosti, jak umožnit žákům o světě kolem sebe přemýšlet a společně hledat odpovědi na otázky proč a jak, je možné, že… Zažiješ si z pozice žáka ve třídě několik ukázkových hodin fyziky pro 6. ročník. Podrobně projdeš vše co je v pracovních učebnicích pro tento ročník předchystané.
V matematických dílnách zažiješ na vlastní kůži rozvoj matematické gramotnosti konstruktivisticky a dostaneš nástroje k tomu jak si poradit s rozevřenými nůžkami ve Tvojí třídě.
(A to i když se nechystáš využívat systematické materiály Hejného metody.)
4 x 1,5 hodiny
Badatelská výuka nejsou jen experimenty. Podstata vědecko-výzkumného přístupu tkví i ve formulování výzkumné otázky a hypotézy, jejich experimentální ověřování a vytváření závěrů z pozorování a měření. To vše si ukážeme na konkrétních motivačních aktivitách v rámci tematického bloku V čem je fyzika užitečná?, kterým učebnice začíná. Součástí bude ukázka jak naučit žáky spolupracovat v malých skupinách i v rámci celé třídy. Téma tekutin si zažijete skrz tzv. kognitivní konflikt kdy žák předpokládá něco jiné, než pak při při experimentu pozoruje. Otázkou Jak dát do pohybu tekutiny? si ukážeme jak rozvíjet fyzikální představy žáků. Na modelové lekci Co dokáží plyny? s metodickým komentářem si zažijete ExpEdici na vlastní kůži. Ukázku potřeby vědecké práce potřebné i v běžném životě si ukážeme v rámci tématu Pevné látky a měření.
4 x 1,5 hodiny
V první polovině se naučíš rozvíjet u žáků matematickou gramotnost formami aktivního učení. Získáš inspiraci k tomu, jak žákům pomoci s přijetím vyšší míry autonomie svého učení, s dovedností spolupráce a podpory kladného vztahu k matematice a nastartování kreativního přemýšlení.
Ve druhé polovině si osvojíš nové nástroje jak diferencovat a individulizovat výuku při rozevřených nůžkách ve třídě tak, aby optimálně rozvíjela každého žáka. Prožiješ na vlastní kůži konstruktivisticky vedenou výuku na tématech 3D tělesa, jazyk písmen (rovnice) a algebraické výrazy.
Zjisti, jak efektivně využívat umělou inteligenci ve výuce i při tvorbě příprav! Prozkoumáme užitečné nástroje, zaměříme se na výhody i rizika a otevřeme diskusi o etických, didaktických a legislativních otázkách spojených s umělou inteligencí. Přidej se a objev, jak umělá inteligence může obohatit Tvou výuku.
Termín: 4. 8. – 6. 8. 2025
Časová dotace: 16 x 45 minut + dobrovolný večerní program
Místo konání: Hotel Luna, Kouty u Ledče nad Sázavou
Jak se do hotelu dostanete? Nejlépe vlastním autem nebo spolujízdou. V případě zájmu Tě propojíme s dalšími účastníky na spolujízdu.
Zjistit více informací o lektorech
Možnosti financování: lze využít prostředky ze šablon osobnostně sociálního rozvoje pracovníků ve vzdělávání a Podpory inovativního vzdělávání žáků.