Potřebuješ poradit?
Máš sebemenší problém či dotaz? S radostí ti poradíme!
Náš tým je připraven.
Připojte se k naší letní škole pro učitele, kde se potkáte s tvůrci učebnic, špičkovými lektory ze světa informatiky a digitálních kompetencí i s odborníky z přírodních věd!
Termín LŠ: 12. 8. – 14. 8. 2024
Časová dotace: 24 x 45 minut + dobrovolný večerní program
Akreditace: Seminář je akreditovaný v systému DVPP.
Místo konání: Hotel Skalský dvůr na Vysočině
Jak se do hotelu dostanete? Nejlépe vlastním autem nebo spolujízdou. V případě zájmu Vás propojíme s dalšími účastníky na spolujízdu. Zájemce upřednostňující jiné způsoby cestování můžeme vyzvednout ve Žďáře nad Sázavou nebo Novém městě na Moravě.
Kolik nás letos bude? 137
Seznámíš se a získáš znalosti a dovednosti v unikátních metodách z koncepce Informatiky s Emilem: Programování s Emilem, Robotika s Emou, Živý sešit a další. Tyto metody jsou snadné i pro učitele bez informatické průpravy a zároveň v nich najdeš gradované úlohy pro začínající žáky i pro “malé programátory”. Vyber si ze 4 programů s různým zaměřením.
Seznámíš se s badatelsko-výzkumnou výukovou metodou a koncepcí učebnic ExpEdice - zkoušej, zkoumej, poznávej! S ExpEdicí se naučíš efektivně propojovat výuku přírodních věd. Vyber si z programů, které budou zaměřeny primárně na jednu oblast.
Profesor Ivan Kalaš je vedoucím Katedry základů vyučování informatiky na fakultě matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě. Věnuje se pedagogickému výzkumu v oblasti teorie vyučování informatiky. Už více jak 20 let spolupracuje při budování předmětů informatika v primárním a sekundárním vzdělávání. Je spoluautorem učebnic a učebních materiálů pro informatiku, a též knih o dětském programování. Je zapojený do vývoje edukačních softwarů a edukačních programovacích prostředí pro děti a žáky každého věku, jako například Comenius Logo, Cirkus Šaša Tomáša, Vizuálne zlomky, RNA alebo Imagine Logo.
Martina Maněnová působí jako vedoucí oddělení primárního vzdělávání na Ústavu primární, preprimární a speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové a současně učí na ZŠ a MŠ Úprkova v Hradci Králové na 1. stupni informatiku. Je také členem Národního kabinetu pro předškolní a prvostupňové vzdělávání projektu SYPO NPI ČR, Vědecké rady PedF Ostravské Univerzity, oborové rady doktorského studijního programu Didaktika primárního přírodovědného vzdělávání PeDF UJEP a oborové rady doktorského studijního programu ICT ve vzdělávání PřF UHK. Vydala celkem 118 publikací zaměřených na pedagogiku, ICT ve výuce, práci učitele.
Dlouhodobě využívá možnosti Cloud computingu a Google nástrojů ve výuce. V současné době působí jako ředitel na ZŠ a MŠ Děčín IV, Máchovo nám. 688/11, p. o. Řadu let se aktivně věnuje oblasti ICT (rozvoji digitální a informační gramotnosti, informatickému myšlení) v prostředí školy. Působí jako lektor prezenčních i e-learningových kurzů z této oblasti. Má také řadu zkušeností z projektů zaměřujících se na oblast ICT ve vzdělávání. Je členem JŠI a zakladatelem GEG Děčín. Zajímá se o praktické využití myšlenkových map a vizuálního myšlení ve školním prostředí.
Působí na Katedře aplikované informatiky na Fakultě matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě. Problematice vyučování informatiky se věnuje téměř 40 let, hlavně vývoji pedagogických základních dokumentů, tvorbě učebnic a softwaru, vzdělávání pedagogů, podpoře talentů, a to nejen na základních, ale také na středních školách.
Učí informatiku na střední škole (Kombinované lyceum Březová) a jednou týdně operační systémy na SPŠ Hradební v Hradci Králové. Je i lektor, ajťák, jůtůber 🙂 a správce facebookové skupiny Výuka informatiky. Má dlouholeté praktické zkušenosti s e-learningem, online vzděláváním a využíváním technologií ve výuce.
Je propagátorem výuky moderní informatiky pomocí programovatelných robotických hraček (Beebot, Bluebot, Ozobot, Lego WeDo, Lego Mindstorm, Micro:bit), 3D tiskáren a dalších technických zařízení. Od roku 2020 učí informatiku od 3. třídy metodou profesora Kalaše. Zároveň je garantem Technického klubu v Litvínově v oblasti digitální gramotnost.
Působí jako zástupce ředitele na základní škole, dále lektor pro NPI ČR ve vzdělávacích programech ICT koordinátor a digitální kompetence v matematice a jako místopředseda krajského kabinetu IPs Kurikulum Ústeckého kraje. Vystudoval učitelství pro 2. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UJEP, Funkční studium pro ředitele a zástupce ředitele na NIDV a Koordinaci v oblasti informačních a komunikačních technologií na Pedagogické fakultě TUL.
Působí na gymnáziu ve Žďáře nad Sázavou a lektoruje školení pro učitele se zaměřením na 3D tisk a další moderní technologie – baví ho propojovat moderní technologie a vzdělávání. Kromě lektorování a učení se věnuje vývoji webových aplikací. Pro Hejného metodu vyvíjí systém elektronických učebnic (H-edu.cz).
Lektorka, mentorka, průvodkyně rozvojem dětí, pedagogů i celých škol. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň na PedF UK v Praze a obor dramatická výchova na DAMU. Během studia se zaměřila na konstruktivistický styl výuky, a její srdeční záležitostí se stala výuka matematiky Hejného metodou, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení, kooperativní učení a formativní hodnocení. Má desetiletou zkušenost na 1. stupni ZŠ. Je certifikovanou lektorkou výuky matematiky Hejného metodou a zabývá se vzděláváním a podporou učitelů. Zastává roli průvodkyně škol v Nadačním fondu Eduzměna i lektorky v H-Edu. V současné době se věnuje zavádění inovací do škol, rozvoji digitálních kompetencí napříč předměty a zkoumání klíčových jevů proměňujících vzdělávání.
Byl garantem učitelských studijních programů na Trnavské univerzitě, autor odborných publikací o přírodovědném vzdělávání včetně konstruktivistických přístupů, spolutvůrcem programů kontinuálního vzdělávání (IBSE), školitelem PhD. prací více členek týmu projektu ExpEdice - Zkoušej, zkoumej, poznávej! s konstruktivistickým zaměřením (R. Tothová, K. Kotuľáková, R. Schubertová, J. Bronerská). Podílí se na evaluaci projektu, se svými studenty připravuje učební aktivity s chemickým obsahem.
K projektu ExpEdice směřovala celou svojí profesionální kariérou. Působila na Státním pedagogickém ústavu a v roce 1993 se naskytla možnost zapojení Slovenska do mezinárodního programu vyučování přírodovědných předmětů - FAST. Později, z pověření University of Hawaii, která byla tvůrcem programu FAST, se stala jeho ředitelkou na Slovensku. Sama tento program učila 18 let střídavě na gymnáziu na Tomášikovej ul.. a později na gymnáziu na Vazovově ul.. v Bratislavě. Tuto zkušenost využila jednak při přípravě budoucích učitelů fyziky na FMFI UK a také jako hlavní autor učebnic fyziky pro ZŠ vydaných v r. 2010. 2010 -12. Má bohatou publikační činnost a množství ocenění za pedagogickou práci.
Máš sebemenší problém či dotaz? S radostí ti poradíme!
Náš tým je připraven.